برودت گستر

ساخت وبلاگ

چیلر آب خنک

عکس کپی رایت از سایت hvacinvestigators

چیلرهای آب خنک ستون فقرات سیستم خنک کننده HVAC هستند.

چیلر آب خنک یک دستگاه تبرید است که آب سرد تولید می کند (تقریباً 7  تا 12 درجه سانتیگراد آب را خنک می کند) .
عملکرد اصلی یک چیلر کاهش دمای آب به چنین مقداری است به گونه ای که می توان از آن برای تولید یک خنک کننده با ادغام با سایر اجزای HVAC استفاده کرد.
یک چیلر آب خنک دقیقاً مانند یک دستگاه یخچال است اما به جای خنک نگه داشتن غذای خود یا یخ زدن ، آب سرد تولید می کند. خروجی چیلر آب در دمای پایین تر است که معمولاً بسته به نوع چیلر حدود 10 درجه سانتیگراد است.

چیلرهای آب خنک در هر سیستم HVAC به همراه سایر اجزای اساسی (برودتی یا گرمایشی) نقش حیاتی دارند. چیلرها در سالهای اخیر به دلیل طراحی های جدید و بهبود عملکرد در طرح های موجود توجه زیادی را جلب کرده اند.
طرح های جدید باعث شده است که چیلر آب خنک با راندمان بهتر و هزینه های عملکرد و نگهداری کمتری نسبت به چیلر های جذبی داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی های مطلوب صرفه جویی در مصرف انرژی و بار دقیق یا کنترل ظرفیت برای چیلرهای آب خنک جدید است.
ما چیلرهایی را با ویژگی های فوق در بازار مشاهده می کنیم اما به عنوان متخصصان مهندسی امیدواریم که با پیشرفت های طراحی با هزینه کمتر، شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم. چیلر بخش اساسی از سیستم HVAC است. تولید کنندگان چیلر  قابلیت های تولید و همچنین طراحی خود را برای تأمین خواسته های متنوع چیلرهای گسترش داده اند.

اصل کار چیلر فشرده سازی بخار
یک چیلر روی فشرده سازی بخار یا چرخه جذب بخار کار می کند. در چرخه تبرید، مبرد در اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شبزانبساط یک چیلر گردش می کند.
یک فرآیند ترمودینامیکی در هر یک از چیلرها رخ می دهد.


علاوه بر گرما مبرد در اواپراتور 

مبرد با گرفتن گرما از آب سرد شده در اواپراتور تبخیر می شود. مبرد به عنوان بخارات از اواپراتور بیرون می آید اما از طرف دیگر آب سرد شده تولید می شود.
بنابراین گرما در فشار ثابت از مرد گرفته می شود و آب سرد شده استخراج می شود. هرگز دو آب گرم و سرد در اواپراتور مخلوط نمی شوند و توسط  لوله های مسی در اواپراتور (مانند اواپراتور پوسته و طراحی لوله ) از هم جدا می شوند.

 مبرد به شکل بخار از اواپراتور بیرون می آید و سپس توسط کمپرسور چیلر با فشار و درجه حرارت بالا فشرده می شوند. کمپرسور برای کار خود نیاز به ورودی انرژی دارد و از این رو انرژی الکتریکی برای آن تأمین می شود.

حذف گرما از مبرد در کندانسور 

کندانسور مشابه اواپراتور است ، اما برعکس در اینجا اتفاق می افتد. مبرد گرمای خود به مایع خنک کننده ( آب )  یا هوا می هد. از این طریق ، مبرد متراکم می شود و هوای گرم توسط مبدل های حرارتی خارج می شوند. مبدل های حرارتی مانند برج خنک کننده یا کندانسور آب را خنک کنند.

عبور مبرد از  شیر انبساط 

مبرد به شکل چگالش که از کندانسور بیرون می آید در شیر انبساط منبسط می شود و فشار و درجه حرارت آن کاهش می یابد و وارد اواپراتور می شود و این چرخه دوباره تکرار می شود.

در چهار مؤلفه بالا، اواپراتور بخشی است که پس از تبادل گرما با مبرد چیلر آب سرد تولید می کند.

برودت گستر...
ما را در سایت برودت گستر دنبال می کنید

برچسب : چیلر آب خنک, چیلر, نویسنده : علی اکبر alamdar77 بازدید : 115 تاريخ : جمعه 21 مرداد 1401 ساعت: 20:44

 

مقایسه چیلر و vrf

کپی رایت از سایت 227enterprise

 

 یکی از عواملی که بر سلامت و رفاه افراد تأثیر می گذارد، سیستم تهویه مطبوع آنها است. این سیستم ها برای تامین گرمایش و سرمایش و همچنین برای حفظ کیفیت هوای ساختمان ضروری هستند.

 چیلر تراکمی و سیستم های VRF دو تکنیک برای خنک کردن در زمان معاصر هستند

 این دو سیستم محبوبیت زیادی در بخش ساختمان به دست آورده اند. ممکن است تشخیص شباهت ها و تفاوت های آنها دشوار باشد. هر کدام مزایای خاص خود را دارند. البته یکی از این دو بسته به بودجه و شرایط پروژه مناسب تر است. 
بهتر است در ابتدا هر یک به اختصار معرفی شود.

چیلر را توضیح دهیم!!!!

 چیلر نوعی تهویه مطبوع مرکزی فن کویل است. چیلر بسته به نوع و پروژه ممکن است در موتورخانه، پشت بام یا حتی در بالکن قرار گیرد. فن کویل ها دستگاه های خنک کننده داخلی هستند که از هوای خنک چیلر برای خنک کردن هوای داخل استفاده می کنند.
چیلر تراکمی: نام این نوع چیلر به دلیل استفاده از کمپرسور  و کندانسور است. کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور از دیگر اجزای سازنده هستند.

چیلرهای تراکمی بسته به نوع کندانسور به دو دسته آب خنک و هوا خنک تقسیم می شوند.

 عملکرد چیلرهای آب خنک، استفاده از برج خنک کننده را ضروری می کند. علاوه بر این، برج خنک کننده آب زیادی مصرف می کند. این روش به همین دلیل جذابیت تجاری زیادی ندارد. برعکس، چیلرهای تراکمی با هوا خنک برای کار فقط به برق نیاز دارند. این روزها اکثر ساختمان های این دسته آن را نصب کرده اند.
چیلرهای جذبی به دلیل حجیم بودن، هزینه گران و تعمیر سخت محدود مورد توجه قرار گرفته اند. ژنراتورها در چیلرهای جذبی برای کار کردن به یک منبع حرارتی نیاز دارند. به همین دلیل با سوخت فسیلی کار می کنند.

VRF را توضیح دهیم!!!


VRF: چیست؟
 VRF نیز از دو جزء تشکیل شده است. دستگاه اصلی که در بالا و در موتورخانه نصب می شود. دستگاهی که در داخل اتاق ها نصب می شود و محل را گرم یا خنک می کند فن کویل نام دارد. فن کویل دیواری، سقفی یا سقفی همگی امکان پذیر است.
علاوه بر این، VRF در دو گروه گسترده ایجاد می شود. پمپ های حرارتی الکتریکی یا EHP ها به طور کامل با برق کار می کنند. 
 

مقایسه VRF با چیلر

 هنگامی که از چیلر استفاده می شود، یک منبع گرمای اضافی مورد نیاز است. این سیستم ممکن است دیگ، پکیج و ... باشد. البته مزیت اصلی این است که به لطف فن کویل های متصل به پکیج دیگر نیازی به گرمایش نیست. فن کویل ها که کارشان خنک کردن هوا در تابستان بود، در عوض محیط اطراف را گرم می کند.
VRF ممکن است سرمایش و گرمایش را در یک سیستم ترکیب کند. حتی داشتن هر دو به طور همزمان در یک ساختار امکان پذیر است. 

  • هزینه اولیه

بسته به ساختمان و پروژه، چیلر ممکن است هزینه شروع قابل قبولی داشته باشد یا نداشته باشد. با بزرگتر شدن پروژه، استفاده از چیلر مقرون به صرفه تر است. هزینه VRF بیشتر است. از چیلر و دیگ با هم پیشی می گیرد. این امر بسیاری از افراد را به انتخاب استفاده از چیلر سوق می دهد.
البته استفاده از VRF خوشایندتر است زیرا به طور همزمان گرما و خنک کننده را ارائه می دهد.


تمایز بین استفاده از چیلر و VRF
گرمایش VRF شبیه به تهویه مطبوع است، بنابراین بخاری ها یا سایر سیستم های گرمایشی باید در آب و هوای سرد استفاده شوند. اما در مورد چیلرها ممکن است سیستم های توزیع حرارت جانبی با نصب پکیج و اتصال آن به فن کویل ها خارج شوند.

از نظر کاربرد، مقایسه
محدودیت های متعددی برای استفاده از سیستم های VRF در سازه های بلند وجود دارد. حداکثر فاصله عمودی مجاز بین یونیت خارجی و دورترین واحد داخلی تقریباً 50 متر است، حداکثر فاصله عمودی مجاز بین دو واحد داخلی که توسط یک یونیت خارجی تغذیه می شوند تقریباً 15 متر است و حداکثر طول مجاز لوله کشی کلی تقریباً است. 1000 متر. در حالی که چیلر چنین محدودیتی ندارد

.

برودت گستر...
ما را در سایت برودت گستر دنبال می کنید

برچسب : تهویه مطبوع , چیلر, چیلر تراکمی , نویسنده : علی اکبر alamdar77 بازدید : 98 تاريخ : شنبه 8 مرداد 1401 ساعت: 20:32

کپی رایت theinteriorsaddict - سیستم تهویه مطبوع

کپی رایت theinteriorsaddict

 

سیستم تهویه مطبوع را تمیز کنید.
 در واحدهای داخلی  سیستم های تهویه مطبوع و در فضای باز ، گرد و غبار و زباله ها ممکن است جمع شود و مانع تهویه هوا شوند. این سیستم می تواند در نتیجه با استفاده از انرژی بیشتر و هزینه بیشتری و راندمان کمتر کار کند. با تمیز کردن روزمره فیلترها در واحد داخلی و پاک کردن واحد در فضای باز ، گرد و غبار را خارج کنید. این تضمین می کند که سیستم طبق نیاز کار شما خواهد کرد.
از یک تکنسین معتبر  بخواهید سیستم  شما را بررسی کنند.
بسته به استفاده ، عموما یک تا دو سال یک بار سرویس جامع سیستم تهویه مطبوع و را توصیه می کند. اگر آن را سرویس نگه دارید ، دستگاه شما در بهترین حالت کار خواهد کرد.


استفاده از تایمر
تهویه هوا را تنظیم کنید تا در ساعات خارج از اوج به طور خودکار روشن شود تا فضا را قبل از بیدار شدن و هنگام رفتن به خانه از محل کار یا مدرسه گرم کنید. این باعث کاهش تقاضا در واحد می شود و در ساعات اوج از کار با قدرت کامل جلوگیری می کند.
پنجره ها و درها را بسته نگه دارید ، و در خانه هایی که دارای گرمایش مجاری هستند ، از قابلیت های کنترل منطقه استفاده می کنند تا فقط اتاق هایی را که واقعاً مورد استفاده قرار می گیرند گرم کنید.
از Wi-Fi برای کنترل از راه دور استفاده کنید.
با استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه لوحی و فن آوری های هوشمند ، کنترل تهویه مطبوع از راه دور ساده است؛ قبل از ترک خانه، سیستم تهویه مطبوع هوا را خاموش کنید.
(از طرف دیگر، شما ممکن است از دستگاه های شخص ثالث برای تبدیل هرگونه تهویه مطبوع به یک هوشمند استفاده کنید.)


در مورد دمای ایده آل تصمیم بگیرید
از وسوسه افزایش درجه حرارت در داخل برای سرعت بخشیدن به روند گرمایشی خودداری کنید زیرا انجام این کار ممکن است فشار ناخواسته را بر روی سیستم ایجاد کرده و مصرف انرژی را افزایش دهد. تنظیم ترموستات بین 20 درجه سانتیگراد و 22 درجه سانتیگراد در تابستان می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

 

برودت گستر...
ما را در سایت برودت گستر دنبال می کنید

برچسب : تهویه مطبوع , چیلر, نویسنده : علی اکبر alamdar77 بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 14:56

سیستم تهویه مطبوع - سیستم تهویه مطبوع در زنگی سیاستمداران عکس کپی رایت

کرملین با سیستم های تهویه مطبوع دما و هوا اطراف پوتین را برای جلوگیری از بیماری تنظیم می کند.

گزارش ها حاکی از این است :
طبق ادعای اخیر، کرملین دمای اطراف ولادیمیر پوتین توسط سیستم های تهویه مطبوع ، رئیس جمهور روسیه را تنظیم می کند تا از بیمار شدن او جلوگیری کند.
از زمانی که او حمله به اوکراین را در اواخر فوریه آغاز کرد، در ماه های اخیر نگرانی هایی در مورد سلامت پوتین وجود داشته است. اگرچه کرملین هر گونه ادعایی مبنی بر ناخوشی رئیس جمهور را رد کرده است، اما این نگرانی وجود دارد که وی در نتیجه اختلافات و انتقادهای شدیدی که از وی دریافت کرده، با بیماری های متعددی دست و پنجه نرم می کند.
با این حال، بر اساس گزارشی که اخیراً از روسیه منتشر شد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین به خبرنگاران گفت که کرملین به وسیله سیستم های تهویه مطبوع کنترل تهویه هوای اطراف رهبر خود را حفظ می کند تا او در میان دمای بالا در مسکو بیمار نشود.


به گزارش RT، پسکوف گفت: "ما تهویه مطبوع در محل را با دقت بیشتری کنترل می کنیم و از پیش نویس ها جلوگیری می کنیم."


 طبق یک داستان اخیر، تهویه مطبوع شخصی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توسط کرملین مدیریت می شود تا از سرماخوردگی او جلوگیری کند.
این اظهارات تنها چند روز پس از آن مطرح شد که آخرین نگرانی‌ها در مورد سلامت پوتین پس از مشاهده سرفه‌های او در جریان دیدار با نمایندگان دولت ایران مطرح شد. به گزارش RT، پوتین با این ادعا که به دلیل نشستن نزدیک کولر برای فرار از گرمای شدید پایتخت ایران، سرفه هایش را کم اهمیت جلوه داده است.

سیستم تهویه مطبوع
 

مسائل سلامت پوتین
در طول حمله پوتین به اوکراین، شایعاتی در مورد سلامتی او وجود داشت، به ویژه در هفته گذشته که ویدیویی که نشان می داد دست پوتین بی حرکت است، بحث هایی در مورد سلامتی او ایجاد کرد.
علیرغم اینکه اکثر شایعات و فرضیه‌ها در مورد سلامت پوتین بی‌اساس هستند، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده قبلاً به نیوزویک گفته‌اند که فکر می‌کنند پوتین در ماه آوریل تحت درمان سرطان قرار گرفته است.

برودت گستر...
ما را در سایت برودت گستر دنبال می کنید

برچسب : سیستم تهویه مطبوع , نویسنده : علی اکبر alamdar77 بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت: 13:40

چیلر تراکمی - تاثیر سایه بان بر راندمان چیلر - سیستم تهویه مطبوع

عکس تزیینی ( کپی رایت ) 

 نه، استفاده از چتر برای ایجاد سایه برای سیستم های  تهویه مطبوع تراکمی مانند کولر گازی و چیلربرای شما کار نمی کند. با این حال، ما با یک متخصص در مورد آنچه که به شما کمک کند مشورت کردیم.

 به ساکنان مناطق گرم توصیه های بسیاری خوبی در مورد چگونگی خنک ماندن در گرمای رکورد شکن تابستان امسال در یک پست محبوب فیس بوک توضیحاتی داده شده که خلاصه آنرا اینجا می آوریم.

 به اندازه کافی هوای گرم است که عملاً کل مناطق گرم تحت یک هشدار بیش از حد گرمای بیش از حد و پایدار، همه چیز قرار دارد و بیشتر شهرهای مهم در مناطق گرم دنیا هر روز دمای بالای 30 تا 35 درجه را در این هفته مشاهده کرده اند. با این حال شخصی چتری را در کنار کندانسور کولر گازی باز کرده !!!!!!!!!!!

 اگر شما یکی از بیش از 150،000 کاربر فیس بوک بودید که اخیراً پستی را دیده اید که ویروسی شده است و چتر را در کنار یک سیستم تهویه مطبوع در فضای باز نشان می دهد.

  • ما در این مقاله به شما خواهیم گفت آیا سیستم تهویه مطبوع از نوع تراکمی که شما در سایه   یا با ایجاد سایه کارآمدتر عمل خواهد کرد؟

هر چند افراد زیادی این کار را برای کمک به سیستم تهویه مطبوع در هوای گرم انجام داده اند، و مدعی هستند که این امر به میزان قابل توجهی هزینه های سیستم تهویه مطبوع مانند کولر گازی و برق آنها را کاهش می دهد.

 

این پست با بازخوردهای ضد و نقیضی رو به رو شده است!!!!!!

"من معتقدم که می تواند به طور کلی این موضوع  مربوط به سایه باشد. کاشت درختان و پوشش گیاهی در اطراف خانه ایده خوبی است زیرا باعث می شود سیستم تهویه مطبوع کارآمدتر شوند. اما حتی اگر خود فلز داغ باشد ، هیچ چیز تغییر نمی کند. اما بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع این روزها کارای لازم را ندارند و مردم در کشورهای گرم مثل ایران و عراق رو به سیستم های تهویه مطبوع تراکمی مانند چیلرآورده اند و حداقل در بین قشر مرفه دیگر صحبتی از کولر گازی، کولر آبی، زنت آپارتمانی و سایر سیستم های تبخیری نیست و آنها  مینی چیلر یا چیلر را به عنوان یک سستم تهویه مطبوع مناسب پذیرفته اند .

 دوست من که عمری در صنعت HVAC  با خنده  می گوید!!!! پوشاندن کندانسور با چتر هیچ تاثیری در خنک شدن آن نخواهد داشت. در واقع، این ممکن است باعث شود تا کارهای اشتباهی انجام شود. این امکان وجود دارد که کار با یک سیستم تهویه مطبوع مانند کولر گازی با این روش برای مدت طولانی ممکن است باعث "اضافه بار داخلی" شود، که به نظر می رسد این موضوع زیاد خوب نباشد. اما در واقع اگر ما اینکار را بکنیم یعنی  کندانسور چیلر  هوا خنک یا کولر گازی را بپوشانیم دستگاه خاموش می شود.

قبل از شروع توضیحات فنی طولانی در مورد اینکه چرا شما نباید به طور قاطع این کار را انجام دهید، وی اظهار داشت: "این یک مفهوم خارق العاده است و من کاملاً می بینم که چرا برخی از افراد فکر می کنند پوشاندن کندانسور چیز خوبی است

"هدف سیستم های تهویه مطبوع انتقال گرما است. بارها و بارها ، مردم تصور می کنند که این امر شامل ایجاد هوای سرد است. اما هدف واقعی انتقال گرما از داخل به خارج است. این دستگاه هوای گرم را در داخل خانه حمل می کند در خارج از منزل به واحد چگالشی که در آن گرما آزاد می شود جذب شده بود. این سیم پیچ خارج از خانه را دارد که واقعاً از هوای خارج برای خنک کردن مبرد استفاده می کند. در نتیجه ، گرما را از بین می برد و باعث خنک شدن مبرد می شود. سپس فقط این چرخه را تکرار می کند یعنی چرخه بعد از چرخه اتفاق می افتد.

 

 بنابراین ، اگر به طور ناگهانی واحد را با چیزی مانند چتر بپوشانیم ، قادر به توزیع گرما به طور مؤثر نخواهد بود و باعث می شود واحد داغتر شود. قادر به خنک کردن کمپرسور نیست ، که ممکن است اتصالات را  قفل کند و سستم تهویه مطبوه های کند و از کار بی ایستد.

بنابراین ، نذاشتن  سایه بان بهترین گزینه است.

دوستم که در این صنعت است تأکید کرد که چقدر مهم است که اطمینان حاصل کنید که واحد خارجی ( کندانسور) شما از همه طرف دسترسی ساده ای به هوای آزاد دارد. اکثر سیستم های تهویه مطبوع مطابق با الزامات سازنده دستگاه های تهویه مطبوع هستند، که عمدتاً خواستار فاصله 4 تا 6 متری بین بالای کندانسور و هر چیز دیگری بالاتر از آن (مانند یک خانه یا درختان) و فاصله 5 تا 7 متر  از هر سو بین سیستم های تهویه مطبوع و خانه یا هر دیوار و نرده های بایستی ایجاد شود . 

 طبق گفته اصلی ( پست اصلی ) دادن چتر به روی سر سیستم های تهویه مطبوع تراکمی،  از سوی وزارت انرژی آمریکا ارائه شده و این موضوع در بیانیه ای که به صورت آنلاین مشاهده می شود، می گوید: "ایجاد سایه بر واحد بیرونی کولر گازی ( کندانسور) یا چیلر ممکن است کارایی آن را تا 10 ٪ افزایش دهد" به نظر می رسد این بخش به صفحه ای در وب سایت ارجاع شده که دیگر در دسترس نیست . این بیانیه که "برآورد افزایش راندمان سایه  انداختن به روی  کندانسورهای سیستم های تهویه مطبوع از را از طریق محوطه سازی از 2 تا 10 درصد متغیر می دانسته " که این می تواند یک نقل قوی نباشد.

این مطالعه در نهایت نشان داد که هنگام مقایسه دمای هوا که وارد کندانسورهای سیستم های تهویه مطبوع سایه دار و بدون سایه در فضای باز می شوند ، بازده  سیستم تهویه مطبوع تنها در حدود 1 درصد افزایش می یابد. ترتیب واحد چگالش  (کندانسور) به گونه ای که هیچ اشیای مانع جریان هوا به آن مانع نشود، یکی از دستورالعمل های  سیستم های تهویه مطبوع تراکمی است که صرفه جویی در انرژی را به دنبال دارد.

اگر به دنبال نکات و تاکتیک های آسان برای بهتر شدن سیستم های تراکمی خود هستیدبهتر است  چتر را رها کنید و در چیلر های تراکمی هوا خنک با شیلنگ کندانسورها را مرطوب کنید.

برودت گستر...
ما را در سایت برودت گستر دنبال می کنید

برچسب : سیستم تهویه مطبوع , چیلر , چیلر تراکمی, نویسنده : علی اکبر alamdar77 بازدید : 290 تاريخ : يکشنبه 2 مرداد 1401 ساعت: 13:27